piątek, 8 lipca 2016

Masło orzechowe - pyszne źródło tłuszczy + pomysł na szybkiego omleta

Jestem pewna, że większej części z Was przeszło kiedyś przez myśl jakie masło orzechowe jest niezdrowe. Słone, ociekające tłuszczem i te orzechy, przecież orzechy tuczą?! Błąd. Owszem orzechy charakteryzują się sporą ilością kalorii i tłuszczy ale tych nienasyconych, które szczególnie dobrze wpływają na nasz organizm, o właściwościach przeciwzakrzepowych i obniżających poziom złego cholesterolu we krwi. Orzechy wzmacniają układ nerwowy, krążenia, wpływają korzystnie na pracę mózgu, zmniejszają ryzyko zawału serca, udaru mózgu, cukrzycy typu II i nowotworów.
Więc jakim cudem masło z orzechów może być niezdrowe?






Na polskim rynku możemy znaleźć masę firm oferujących masła orzechowe. Niby nazwa ta sama, ale skład pozostawia wiele do życzenia. W składzie oprócz orzechów nie powinno być..nic, a po otwarciu naszym oczom powinien ukazać się olej, który został naturalnie z nich wytrącony.  



Jeśli chodzi o supermarkety to za dobrego wyboru nie ma. Najlepiej zorientować się w sklepach internetowych, w których jakość i skład maseł orzechowych jest naprawdę dobra. Albo zrobić takie masło samemu! Potrzeba tylko orzechów i miodu oraz odrobiny soli do smaku. I oczywiście maszyny, która to wszystko zmieli na gładką masę.


Tak przygotowane masło możemy dodawać do kanapek, wafli ryżowych, omletów, naleśników, ciasteczek, ciast. Ale nie oszukujmy się, najlepiej smakuje samo, prosto z dużej łyżki! ;)


Pomysł na szybkiego i prostego omleta?
płatki owsiane + len mielony/jajko + kakao + kokos 

SMACZNEGO!



8 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy post . Ja kocham masło orzechowe i dodaje je do wielu potraw, lubie czasami nawet zjeść je z owocami :)
    Napewno Sproboje przepisu na tego omleta, wyglada zachęcająco
    Pozdrawiam ☺️
    Zuzb.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jutro na śnadanie robie sobie tego omlecika a masła orzechowe uwielbiam, hehe skromnie zwłaszcza te co zrobie sama :D

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja uwielbiam masło orzechowe!
    dusiiiak.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. kocham masło orzechowe ;)
    zapraszam
    mój blog |KLIK|

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój brat ciągle robi masło orzechowe ;) Idealne do wszystkiego :D
    www.itsnesti.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja może jestem dziwna, ale strasznie nie lubię masła orzechowego :<
    makekam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. ja niestety nigdy nie jadlam masla orzechowego ze wzglegu na moje uczulenie na orzeczy :(
    wspolna obs? daj znac ;)

    za wszystko się odwdzięczam (odpowiadam na obs) JUST EMSi

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś - wyraź swoją opinie, a ja na pewno zajrzę do Ciebie;)
Podoba Ci się mój blog? - Zaobserwuj;)