sobota, 29 lipca 2017

Fit OREO

Kto lubi oreo ręka do góry! Pyszne, słodkie, a w połączeniu z mlekiem rozpływające się w ustach. Pewnie większość;) Okej, to teraz czas na zdrowszą wersje, która wcale dużo nie odbiega smakiem od oryginału!




 Składniki:
Ciemna część:
50g oleju kokosowego 
70g ksylitolu
 85g mąki owsianej 
40g kakao 
1 jajo 

Wykonanie:
Olej kokosowy miksujemy z ksylitolem ➡ dodajemy jajo i dalej miksujemy ➡ przesypujemy przez sitko (lub po prostu dodajemy) mąkę, kakao, proszek do pieczenia ➡ chwile jeszcze miksujemy a potem ugniatamy ciasto ➡wkładamy do lodówki na ok. godzinę. Po wyłożeniu wałkujemy masę i za pomocą niedużej szklanki wykrawamy kółeczka. <Mi wyszło 18 kółeczek ale nie miałam wałka i musiałam sobie radzić kubkiem :D> w przeciwnym razie wyszło by mi ich więcej i troszeczkę cieńszych. Układamy na natłuszczonej blaszce i wkładamy do piekarnika 160C/15min.




Składniki:
Jasna cześć:
 100g stałej części mleczka kokosowego 
25g wiórek kokosowych 
10g miodu 

Wykonanie:
Mleczko ubijamy➡dodajemy miód i wiórki kokosowe i nadal ubijamy ➡wkładamy na 15 min do lodówki. 
Pomiędzy upieczone i schłodzone ciasteczka nakładamy białą masę. Przechowujemy w lodówce;)


Makro jednego ciastka: 170 kcal, B 2,7g, T 11,3g, W 18g
Wyszło mi 9 bardzo dużych ciastek (gdybym miała wałek wyszłoby mi więcej mniejszych:D). Szkoda, że nie zrobiłam porównania, więc musicie uwierzyć mi na słowo, że oreo oryginalne jest ok. 3 razy mniejsze niż to ze zdjęcia.





Smacznego!

Codziennie nowe, pyszne zdjęcia!  INSTAGRAM

3 komentarze:

  1. Jaką mąką bezglutenową najlepiej zastąpić mąkę orkiszową żeby wyszedł podobny smak?
    Musze zrobić je synkowi tylko się właśnie zastanawiam jaką mąkę wybrać żeby nie straciły smaku :)
    Pysznie wyglądają.
    Pozdrawiam
    Sylwetta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ryżowa albo kukurydziana, z kokosową też może mieć fajny smak, ale nie jestem pewna czy wyjdzie dobra konsystencja;)

      Usuń
  2. O Boziu <3 to ja to musze zrobic!!!

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś - wyraź swoją opinie, a ja na pewno zajrzę do Ciebie;)
Podoba Ci się mój blog? - Zaobserwuj;)