poniedziałek, 18 grudnia 2017

Piernikowa kanapka



Piernikowa kanapka:
  Ciasto 

  • 240 g fasoli białej z puszki
  • 75 g miodu
  • 30 g mąki (u mnie ryżowa)
  • 20 g oleju kokosowego
  • 20 g przyprawy do piernika
  • 3 jaja
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
Składniki na ciasto blendujemy, wylewamy na formę (u mnie 20x20) wysmarowaną olejem kokosowym i pieczemy 30min/180C. Po upieczeniu czekamy aż ostygnie i przekrajamy na pół.

Masa:
  • 400 g jogurtu naturalnego gęstego
  • 50 g miodu
  • 15 g żelatyny
  • można dodać kilka kropel aromatu (u mnie migdałowy)
Jogurt dokładnie mieszamy z miodem i aromatem. Żelatynę zalewamy dwiema łyżkami chłodnej wody, następnie dolewamy wrzątku do około 3/4 szklanki i dokładnie mieszamy do rozpuszczenia żelatyny. Kiedy ostygnie łączymy ją z jogurtem i wkładamy do lodówki, żeby masa delikatnie stężała. 
Wylewamy masę na ostygnięty spód ciasta, przykrywamy górą i wkładamy do lodówki najlepiej na kilka godzin. Można polać ciasto rozpuszczoną w kąpieli wodnej gorzką czekoladą i kilkoma łyżkami mleka.








Makro jednego kawałka (z 10) - 163kcal, B-8g T-5g W-20g




Smacznego!

Codziennie nowe, pyszne zdjęcia!  INSTAGRAM

4 komentarze:

  1. Czy można użyć też suchej fasoli?

    OdpowiedzUsuń
  2. ale świetny przepis, koniecznie skorzystam :D Mega pomysł! Moja mama uwielbia tego tyou kanapki

    OdpowiedzUsuń
  3. Ojeeej jak pysznie!! :) pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie ! Aż ślinka leci ! Będę musiała wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń

Jak już tu jesteś - wyraź swoją opinie, a ja na pewno zajrzę do Ciebie;)
Podoba Ci się mój blog? - Zaobserwuj;)